Marskin Marssi

Marskin Marssi on Mikkelin Reserviläisten järjestämä perinteinen koko perheen maanpuolustushenkinen ja ilmainen ulkoilutapahtuma. Edellinen kerta 25.8.2019 oli jo järjestyksessään 21.

TAPAHTUMA ON PERUTTU VUONNA 2022!!

Marskin marssista on muodostunut Etelä-Savon Aluetoimiston ja yhteistyökumppaneiden kanssa järjestettävä vuotuinen liikunnallinen koko perheen maapuolustustapahtuma, joka keräsi vuonna 2019 noin 1400 osallistujaa ja lisäksi noin 70 toimitsijaa, jolloin Marssin pääteemana oli kokonaisturvallisuus. Rasteilla oli erilaisia pienimuotoisia toimintanäytöksiä teemaan liittyen. Marssi toteutettiin laajassa yhteistyössä Etelä-Savon alueen maanpuolustusjärjestöjen kanssa.

Vuoden 2021 Marssin teemana oli reserviläisliikunta. Valitettavasti tapahtuma jouduttiin perumaan Covid19 – pandemian rajoitusten vuoksi. Liikunta teema olisi näkynyt rasteilla sekä yhteistyökumppaneiden esittelypsteillä. Reittinä oli jo aiemmin tutuksi tullut 2 kilometrin pituinen kuntopolku. Esittelyssä tänä vuonna lähtöalueella muun muassa Puolustusvoimien kalustoa, RESUL 50v – liikuntavaunun SRA -tutustuminen, Sodan ja Rauhan keskust MUISTI sekä Sotilaskodin maistuvat munkit.  Lisäksi tarjolla oli hernekeittoa Mikkelin Reserviläisten kenttäkeittimestä ja monet muut vapaaehtoiset maanpuolustusjärjestöt sekä yhteistyökumppanit reitin varrella.

Reitillä pystyy liikkumaan lastenvaunujen kanssa, polkupyörällä sekä jalkaisin.

MM_banneri

Pasiajelua odottamassa