Marskin Marssi 29.8.2021

Marskin Marssi on Mikkelin Reserviläisten järjestämä perinteinen koko perheen maanpuolustushenkinen ja ilmainen ulkoilutapahtuma. Edellinen kerta 25.8.2019 oli jo järjestyksessään 21.

Marskin marssista on muodostunut Etelä-Savon Aluetoimiston ja yhteistyökumppaneiden kanssa järjestettävä vuotuinen liikunnallinen koko perheen maapuolustustapahtuma, joka keräsi vuonna 2019 noin 1400 osallistujaa ja lisäksi noin 70 toimitsijaa. Marssin pääteemana oli kokonaisturvallisuus. Rasteilla oli erilaisia pienimuotoisia toimintanäytöksiä teemaan liittyen. Marssi toteutettiin laajassa yhteistyössä Etelä-Savon alueen maanpuolustusjärjestöjen kanssa.

Esittelyssä oli muun muassa Puolustusvoimien kalustoa, mahdollisuus Noptel ammuntaan sekä muuhun aktiviteettiin lähtöalueella. Lisäksi tarjolla oli hernekeittoa Mikkelin Reserviläisten kenttäkeittimestä ja mukana olivat myös Sotilaskoti ja Maanpuolustusnaiset maittavine tarjottavineen.

Marssilla kuljettiin maastoreittiä, jonka pituus oli n. 2km. Yhdistysten rastien lisäksi reitillä oli mm. Puolustusvoimien Pasi-miehistönkuljetusajoneuvo, joka ajelutti yleisöä. Reitti myötäilee Karkialammen liikuntareittiä. Reitillä pystyy liikkumaan lastenvaunujen kanssa, polkupyörällä sekä jalkaisin.

MM_banneri

Pasiajelua odottamassa