30.6.2020

Toiminnot käynnistyvät

Alkusyksy aloittaa tapahtumat!

Kevään ja kesän tapahtumien peruuntumisen myötä on vihdoin hyvä kääntää katseet syksyyn ja tuleviin tapahtumiin. Mikkelin Reserviläisten johtokunta on koko kevään kokoustanut ja toiminut tulevien tapahtumien sekä toimintojen varmistamiseksi. Yhdistyksen jäsenkirjeistä ja sähköposteista olet varmaankin jo bongannut ”Löytöretki Etelä-Savoon” -retken sekä tiedustelun ”Paintball pelailuun”.

Valitettavasti Mikkelissä perinteeksi muodostunut Marssin Marssi on peruttu. Tapahtuma on kalenterissa jälleen vuden 2021 syksyllä ja sen valmistelut on jo aloitettu yhteistyökumppaneiden ja vapaaehtoisten kanssa.

Syksy tuo tullessaan paljon urheiluun liittyvää toimintaa ja tapahtumat onkin hyvä tarkastaa esimerkiksi sivuiltamme täältä: https://mikkelin-reservilaiset.reservilaisliitto.fi/tapahtumakalenteri/?activities=&eventDates=&query=

Uusia tuulia Mikkeliin – Kesäyön Marssi

Uutena tapahtumana Kaakkois-Suomen alueella on tänä syksynä Kesäyön marssi. MPK:n Mikkelin koulutuspaikka on ottanut vastuulleen järjestää alueemme marssin ja yhteistyö meidän, Mikkelin Reserviläisten kanssa kävi luonnollisesti. Kesäyön marssi kävellään tänä vuonna neljällä paikkakunnalla: Vaasa, Jyväskylä, Mikkeli ja Tuusula. Valitettavasti Pori, Joensuu, Rovaniemi ja Tampere ovat joutuneet siirtämään tapahtuman vuodelle 2021, Covid-19 epidemian vuoksi.

Kesäyön marssi on muilta paikkakunnilta tuttu perinteinen marssitapahtuma, joka on tarkoitettu kaikille kunnostaan huolehtiville. Tapahtuma poikkeaa muun muassa Marskin Marssista siten, että marssille on maksullinen ja siihen on ilmoittauduttava ennakkoon.

Kyseessä on hyvän mielen kävelytapahtuma, johon voivat osallistua kaiken ikäiset vauvasta vaariin! Osallistua voi yksin,

kaksin, koko perheen voimin tai kasata vaikka harrasteporukasta tai työkavereista kokonaisen joukkueen. Tavoitteena on kehittää reserviläisten marssitaitoja, edistää kaikkien kansalaisten liikunta-aktiivisuutta sekä aktivoida nuoria.

Marssimatkat ja hinnat

Eripituisia matkoja löytyy kaikille 6 kilometristä aina vaativampaan 30 km:n matkaan. Alla olevia matkojen nimiä klikkaamalla pääset ilmoittautumissivulle. Ilmoittautuminen vaaditaan osallistumiseen, jotta muun muassa osallistujan vakuutusturva on kunnossa marssin aikana.

Lisätietoja tapahtumasta löydät: https://mpk.fi/muu-toiminta/kesayonmarssi/kesayon-marssi-mikkeli-29-8-2020/

Tervetuloa mukaan syksyn mukana käynnistyvään toimintaamme!